Založ si blog

Z nečasu

Vraciam sa domov do svojho brlohu. Tam, odkiaľ idem sa tomu vraví civilizovaný svet. Ja tomu vravím prázdnota. Tak by sa dal harakterizovať aj jeden z mnohých večerov posledných dní. Nejde ani tak o večery samotné ako skôr o ich náplň. Tou je práve tá prázdnota. Nečas. Všade plno ľudí, ktorí očakávajú dobro a pomoc. Kto ju však chce dať? Nikto. Spoľahni sa sám na seba človek. Prechádzaj sa nocou bezcieľne. Rob iným radosť, aby si bol otrokom ich šťastia. Tisíce a milióny ľudí opitých chlastom a šťastím. Kde je moje šťastie? Prečo môj život napĺňa samota? Prázdno? Ničota? Má ešte vôbec zmysel brať na niekoho ohľad? Má zmysel pozerať na iných a v kútiku duše očakávať ani nie opätovanie toho dobra ale len tak málo (a zároveň tak horibilne veľa!) – očakávať porozumenie? Prečo človek človeku nerozumie? Homo homini lupus. Je veľmi ťažké deň čo deň pociťovať stále viac ťažobu týchto slov na svojich pleciach. Myseľ napĺňajú dlhé a ťažké úvahy. Namiesto otázky „čo robím zle“ sa vynára otázka „prečo práve ja by som mal vlastne robiť niečo zle?!“. Prečo by som mal byť ja ten, ktorý má byť obetným baránkom tejto prázdnoty? Prečo by som ja mal byť ten, ktorý pomáha umocniť túto utópiu a agóniu všade navôkol?

Človek sa nestane zlým, pretože by chcel. Zlom naplní človeka prázdno. Tá beznádej, ktorú do neho vlievajú iní ľudia.

Zlo je tam,kde niet dobra. Tam, kde konať dobro už nemá význam. Odchádzam spať, drahí a milí  a viem, že sa ráno prebudím do toho istého nečasu. Ale vstanem s jedinou nádejou. S nádejou, že nový deň ukáže veci v novom svetle. Kto vie, či v lepšom.

kritika bez diakritiky

24.12.2011

dalsi z vecerov hodnych premyslania. darceky nakupene, zapocty hotove, povinnosti takmer dotiahnute do konca. lezim na gauci cumim do notebooku a rozmyslam, co mi to vlastne chyba. viem, ze mi nieco chyba. citim to kdesi vo svojom vnutri. pustam si steppenwolf – born to be wild. pre niekoho odrhovacka, pre mna pesnicka, ktora mi pomohla prejst nie jeden tazky den v mojom zivote. rozmyslam. [...]

Martina Šimkovičová

Šimkovičová: Zákon o STaR je hotový. Podľa jej slov je plne v súlade s európskou legislatívou

16.04.2024 13:02

K pôvodnému návrhu zákona prišlo v rámci medzirezortného pripomienkového konania 327 pripomienok, z toho 42 hromadných.

Peter Pellegrini

Poslanci opäť zasadnú do lavíc. Na úvod schôdze zložia sľub náhradníci za Pellegriniho a Moška

16.04.2024 12:52

Pellegrinimu zanikol mandát poslanca po zvolení za prezidenta.

Tomáš Taraba

Taraba sa dohodol s KDH na zmene zákona, ktorý bude riešiť odstrel medveďa

16.04.2024 12:22

Legislatívny návrh je podľa ministra do veľkej časti stotožnený s tým, ako chcelo situáciu riešiť MŽP.

SR ÚV MZVEZ Fico Blanár rokovanie kontrola TK BAX

Fico odmietol nový migračný pakt EÚ, opatrenia označil za diktát

16.04.2024 11:59, aktualizované: 12:45

Toto nie je tá solidarita, o ktorej sme hovorili, povedal predseda vlády.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2
Celková čítanosť: 2553x
Priemerná čítanosť článkov: 1277x

Autor blogu

Kategórie

Archív

Odkazy